به خاطر بچه دار شدن به شوهرم اجازه دادم مجدد ازدواج کند!!


مردی هستم ۳۹ ساله و متأهل، هفت سال است که ازدواج کرده ام خانمم بچه دار نمی شود. من هم بسیاربچه دوست دارم، دکتر هم رفتیم اما فایده ای نداشت حالا خانمم می گوید یک زن دیگر بگیر تا بچه دار بشویم، با هم زندگی می کنیم لطفاً راهنمایی کنید. پریسا غفوریان – کارشناس ...لطفا ادامه مطلب را مشاهده کنید و مشاهده کنید

مردی هستم ۳۹ ساله و متأهل، هفت سال است که ازدواج کرده ام خانمم بچه دار نمی شود. من هم بسیاربچه دوست دارم، دکتر هم رفتیم اما فایده ای نداشت حالا خانمم می گوید یک زن دیگر بگیر تا بچه دار بشویم، با هم زندگی می کنیم لطفاً راهنمایی کنید.

پریسا غفوریان – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی-مخاطب گرامی، درباره مسئله نداشتن فرزند، ناباروری همسر، اهمیت این موضوع، راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را دریافت کنید، با این حال همه چیز به تصمیم شما و همسرتان بستگی دارد. اما نداشتن فرزند دلیلی بر پایان دادن به پیوند زناشویی و یا ازدواج مجدد نیست؛ چرا که همان طور که می دانید راه های دیگری برای صاحب فرزند شدن وجود دارد و منطقی به نظر نمی رسد اگر همه راه ها را امتحان نکرده اید، به سراغ آخرین راه حل که طلاق و یا ازدواج مجدد است بروید به هر حال، با توجه به این که شما علاقه دارید فرزنددار شوید و آن طور که از ظاهر قضیه پیداست، همسرتان نیز با ازدواج مجدد شما مشکلی ندارد موضوع کمی مهم تر و البته تا حدی پیچیده خواهد شد. لازم است قبل از اتخاذ هر تصمیمی این نکات را مد نظر قرار دهید:

۱ – بدانید عشق و احساسات قابل تقسیم نیست، لذا نمی توان آن را میان افراد متعدد ( به عنوان همسر ) سر شکن کرد! به طور کلی در روابط زناشویی آنچه عمده و اساس است، امور روحی و معنوی است یا به عبارتی، عشق و عاطفه و احساس همسران به یکدیگر. بنابر این ملاحظه می شود که نقطه پیوند دو نفر در زندگی به هم، دل و عشق آن دو به یکدیگر است که اگر هر یک با نفر دومی آن را تقسیم کرد، دیگر نمی توان اسم آن را پیوند عاطفی یا عشق نهاد. لازمه زندگی مشترک، تعهد و وفاداری است.

۲ – از طرف دیگر رسیدن به احساس رضایت از زندگی مشترک تنها با داشتن فرزند کامل نمی شود. همین که صاحب همسری صبور و البته این طور که به نظر می رسد فداکار هستید، خود می تواند تا حد زیادی تأمین کننده آرامش شما باشد و احساس رضایت از زندگی را منتقل کند. شما و همسرتان می توانید نیاز به پدر شدن و مادر شدن خود را از طریق قبول یک فرزند خوانده برطرف کنید.

۳ – این که همسر شما به ازدواج مجدد شما رضایت داده است نیز جای بحث دارد. شاید شما از رضایت وی مبنی بر ازدواج مجددتان خشنود باشید، اما لازم است بدانید به ویژه زمانی که او قادر به بچه دار شدن نیست بیش از پیش به حمایت عاطفی و درک شما نیازمند است. تفاوتی نمی کند هفت سال یا شصت سال، از شروع و آغاز زندگی مشترکتان می گذرد، آن چه مهم است عشق بدون قید و شرط است، نه عشق به شرط فرزند دار شدن! به نظر می رسد همسرتان شما را دوست دارد و حتی شاید از این که شما را از دست دهد بسیار نگران است تا حدی که حاضر است با فرد دیگری ازدواج کنید که البته تحمل ادامه زندگی در کنار زنی دیگر می تواند برای همسرتان امری بسیار دشوار باشد. لذا لازم است یک بار دیگر علاقه شدید خود به داشتن فرزند خونی را بررسی و در تصمیمی که قرار است بگیرید، تجدید نظر کنید.

۴ – توصیه می کنم از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره بگیرید، چرا که برای راهنمایی بهتر اطلاعات دیگری درباره راه های درمانی، انتظارات شما و همسرتان از زندگی مشترک و… نیاز است.

خراسان نیوز

اخبار مرتبط:

چگونه می‌شود ازدواج مجدد موفقی داشت ؟

آمادگی های لازم برای ازدواج دوم پس از طلاق

مردان در ازدواج دوم موفق‌ترند یا زنان؟


جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 20 مرداد 1393